Betrokkenheid
die verder reikt
Naast het ondersteunen en professioneel activeren van onze consultants, zet Passwerk zich ook in voor de autismegemeenschap als geheel. Wij streven ernaar om de woon-, leef- en werkomstandigheden van mensen met autisme en de destigmatisering van autisme te bevorderen. Hiervoor hebben we verschillende initiatieven uitgebouwd.
PASSWERK LIFETIME ACHIEVEMENT AWARD
Elk jaar reiken we de Passwerk Lifetime Achievement Award (PLAA) uit aan een persoon die zich jarenlang op uitzonderlijke wijze heeft ingezet voor de autismegemeenschap. Deze laureaten hebben met hun levenswerk een waardevolle bijdrage geleverd. Ter erkenning van hun inzet wordt een biografie over hen geschreven.
Laureaten
2017 - 2024
2024
Pat Hamelrijck
De Okkernoot
2023
Dominique Dumortier
Autisme van binnenuit
2022
Toon DeVriendt
2021
Bert Beelen
De Lift Education
2020
Ilse Noens
KU Leuven
2019
Peter Vermeulen
Autisme Centraal
2018
Cis Schiltmans
Vlaamse Vereniging Autisme
2017
Kristiene Reyniers
Ergasia
PASSWERK PRIJS
In samenwerking met KULeuven reiken we jaarlijks de Passwerk Prijs uit. Deze prijs, bestaande uit een geldbedrag, wordt toegekend aan de beste masterthesis die bijdraagt aan de verbetering van de woon-, leef- en werkomstandigheden van mensen met autisme en de destigmatisering van autisme. Deze prijs is inmiddels al tien opeenvolgende academiejaren uitgereikt.
2023
Ruben Bamps (Ingenieurswetenschappen architectuur)
Masterproef met als onderwerp: “How to make the campus life more comfortable for students on the spectrum? Focussing on the KU Leuven built environment.”
2022
Laura Tibermont (Ontwikkelingspsychiatrie)
Masterproef met als onderwerp:
“The effect of multiple-dose intranasal oxytocin treatment on neural processing of emotional faces in children with autism spectrum disorder.”
2021
Hadewych Weyns en Robbe Decloedt
Masterproef met als onderwerp:
“Perception of a Diagnosis of Autism Spectrum Disorder in Adolescents with Below Average Intellectual Abilities: a Qualitative Interview Study"
2020
Elise Tackx (architectuur)
Masterproef met als onderwerp:
“How the built and social environment affect the experience of living in a student accommodation.”
2019
Andries Haesevoets (culturele studies)
Masterproef met als onderwerp: "Hoe beleven kinderen met autisme doelgroepgerichte theaterlessen? Een dynamische analyse vanuit Disability Studies"
2018
Katrijn Van Damme (psychologie) en Daphne Paas (pedagogische wetenschappen)
Masterproef met als onderwerp:
“Jongvolwassenen en Autismespectrumstoornis. De relatie tussen individuele en socio-demografische kenmerken, de jongvolwassenheid en de Kwaliteit van Leven bij hoogfunctionerende jongvolwassenen met ASS”
2017
Chloë Denayer (psychologie) en Bien Govaerts (pedagogische wetenschappen)
Masterproef met als onderwerp:
“Aangaan, onderhouden en ervaren van sociale relaties door jongvolwassenen met ASS. Een kwalitatief onderzoek”
2016
Lisa Lemmens (psychologie)
Masterproef met als onderwerp: “A comparison of mean discrimination and member identification in children with and without autism spectrum disorder.”
2015
Emmely Berra (biomedische wetenschappen)
Masterproef met als onderwerp:
“De effecten van oxytocine op de herkenning van emoties, sociaal functioneren en hechting (effects of internasal oxytocin on emotion recognition, social functioning and attachment scales”
2014
Nele Soors (psychologie) en Astrid Van Der Most (psychologie)
Masterproef met als onderwerp:
“Local - Global Visual Processing in ASD: Multiple Object Tracking and Gaborized Visual Search”
2013
Marijke Kinnaer (ingenieurswetenschappen Architectuur)
“Autisme van bovenaf of binnenuit - een genuanceerder beeld over autismevriendelijke architectuur aan de hand van getuigenissen van (jong)volwassenen met ASS”